Könyvtárakat tölthetünk meg a jobbnál  jobb vezetői  kommunikációról szóló könyvekkel, ugyanakkor pontosan nem is tudjuk, hányféle helyzetben kell különösen odafigyelniük a vezetőknek arra, hogy mit és hogyan mondjanak, valamint milyen a súlya a kommunikációjuknak. Vannak olyan esetek, amikor a kommunikációs hiba hatása lényegesen nagyobb, mint sokan hinnék és a hibát utólag orvosolni rendkívül nehéz. De mik is ezek a helyzetek?

Kommunikációs kategóriák

A kommunikációs szituációkat két dimenzió mentén vizsgáljuk, az egyik a szervezeti változás nagysága, vagyis a helyzetnek szervezetre gyakorolt hatása, a másik pedig az egyénre gyakorolt hatás mértéke.

Miközben a legtöbb vezetői képzés az egyének szintjére fókuszál (bal alsó és jobb alsó mező), kevés olyan képzés van, amely figyelembe veszi a jelentős szervezeti változások megkövetelte kommunikációs stratégiát. Még ha az egyének szintjén kicsi változás is prognosztizálható, az elhibázott, rosszul felépített stratégiának köszönhetően gyorsan felesleges félelem lehet úrrá a munkatársi állományon, felesleges energiákat kötve le. De könnyen ugyanez következhet be egy jelentős, de pozitív változásnál, például bővülésnél is. Mi hát a helyes megoldás? Ha a kommunikációs stratégia kidolgozására és megvalósítására kellő energiát fektetnek, és ami talán még fontosabb, hogy valamennyi vezetői szintre ki kell dolgozni. Képzésünkön e kidolgozás módszertanát, best practiseket osztunk meg a résztvevőkkel.

Változás