A vezetővé válás egyik leggyakoribb kritériuma a szakmai kiválóság. Vagyis azokat nevezik ki általában, akik kellő tapasztalattal bírnak az adott területen, vagy épp megfelelő végzettséggel rendelkeznek. Pedig vezetőnek lenni nem egyenlő a szakmai kiválósággal, és bizonyos helyzetekre nem készít fel az egyetem..

A vezetői kompetenciák nem szükségszerűen velünk születettek. Másokat irányítani, menedzselni, folyamatokat kidolgozni, és monitorozni mást jelent, mint szakmailag kompetensnek lenni. Ebben az új szerepben új feladatok várnak a vezetőkre. E vezetői kompetenciák elsajátításában, fejlesztésében nyújtunk támogatást.

vezetofejlesztes2

Sokszor gondoljuk azt vezetőként, hogy nem a kinevezés megszerzése a legnehezebb feladat, hanem valóban jó vezetővé válni. De mit is jelent a jó vezető fogalma? Van univerzális vezetői stílus? Valószínűleg nincs. Vannak a vezetői szerepnek bizonyos velejárói, amit elvárnak tőlünk, vannak bizonyos eszközök, technikák, amiket alkalmazhatunk. De a vezetők nem légüres térben vannak. Jó esetben vannak alkalmazottaik, akik maguk is változnak, jó esetben fejlődnek. Alap vezetői fejlesztésünket ez alapján állítottuk össze. Megvizsgáljuk, a vezető és csapata kompetenciáit és az alapján teszünk javaslatot a megfelelő szintű képzésre. E képzések egymásra épülők azonban önmagukban is megállják a helyüket. Ily módon nem mindeki számára ugyanazt a programot ajánljuk.

Vezetői képzés portfóliónk:

vezetofejlesztes

Vezetői szerep betöltése:

Elsősorban újonnan kinevezett vezetők számára javasoljuk. Segít a helyes szerepértelmezésben, és megfelelő vezetői kommunikáció megteremtésében. Az új kinevezés számos problémával állítja szembe a vezetőt: Hogyan fogadtassa el korábbi kollégáival a helyzetét? Mi legyen a megfelelő kommunikáció? Mit is várnak el tőle és ő mit várjon a munkatársaitól? Ilyen és hasonló gondolatok foglalkoztatják őket. Tréningjeinken és az opcionális Coaching támogatások során e kérdések megválaszolásában és a helyes szerepértelmezésben nyújtunk segítséget. 

Fejlesztő vezetői szerep:

A vezetői szerep betöltésén, és önmaguk elfogadtatásán túl a vezetők egyik fontos feladata a munkatársak menedzselése, kompetenciáik, motivációjuk erősítése. E képzések eljuttatják a vezetőkhöz azokat a people menedzsment technikákat, melyek birtokában ezen elvárásoknak meg tudnak felelni. Képesek lesznek saját vezetői módszereiket a munkatársaik fejlettségéhez igazítani. Tovább erősödik vezetői személyiségük. Képessé válnak csapatukat fejleszteni, és jó teljesítményre inspirálni.  

Felhatalmazó vezetői szerep:

Ha a csapat már kellőképp fejlett, a vezetőnek tudnia kll háttérbe vonulni. Míg a coach típusú vezetés erős vezetői jelenlétet követel meg, és emiatt kissé paternalista személetet közvetít a felhatalmazó típusú vezetés a fejlett munkatársak esetében lehetséges. A munkatársak önmotívációján, fejlődési igényén keresztül történő vezetés másfajta vezetői eszközöket és szemléletet követel meg. E képzéseken ezekhez az eszközökhöz juttatjuk hozzá a résztvevőket. A felhatalmazó típusú vezetés extrém verziója a szervezeti szintű Teaming bevezetés. 

Speciális, termelővállalati programok
Termelővállalati Operatív vezetői programok

Az operatív vezetők (sor, cella, műszak-vezetők) sokszor igen nehéz helyzetben vannak. Erősen szabályozott termelői környezetben dolgoznak (pl LEAN), és őket teszik felelőssé a termelési mutatók elérésért. Szerepük bár fontos, néha maguk sem tudják, vajon vezetőknek, vagy csak egyszerű koordinátoroknak tekintik őket. Márpedig mivel ők álnak közvetlen kapcsolatban az operátorokkal, vezetői szerepük fontos. Fejlesztési sorozatunkon a vezetői szerepük betöltésére az emberek vezetéséhez szükséges vezetői kompetenciákkal ruházzuk fel őket. A fejlesztés, több lépcsős, egymásra épülő modulokból áll, melyek nem csak tréninget, hanem diagnosztikákat, támogató coachingokat tartalmaz. Fontos sikerkritérium, hogy a fejlesztés ne csak egyszeri akció legyen, hanem a felettes vezetők bevonásával a szervezeti támogatás és a résztvevők önfejlesztő módszereivel tartós tanuló kultúrát.