Coaching folyamataink célcsoportja a munkáját végző szakember, vezető, a szervezet kulcsembere, tehetséges munkatársa, akire a szervezet számít abban, hogy stabilizálja a meglévő és hasznos folyamatokat, rendszereket, ápolja az emberi kapcsolatokat, vagy éppen egy változási folyamat hatékony szervezője és lebonyolítója legyen. Coachingot a jóknak, hogy jobbak legyenek, coachingot a legjobbaknak, akikkel szemben nagyok az elvárások!

A szupervízió alapú coaching több mint tréning, de kevesebb és más, mint a személyiségfejlesztő terápia. A coaching partner erősségeire támaszkodva, a rejtett, meglévő tudását, vagy kevésbé használt kompetenciáit hívjuk elő és erősítjük önreflekítv tanulással. Az egyéni fejlődésen keresztül a legfőbb cél a szervezet fejlődése, a szervezeti működés, működtetés hatékonyabbá, eredményesebbé válása.

A coaching munkaformái és fókuszai 

A coaching munka egyén központú, ha a szerep és a foglalkozás van fókuszban, és csoport központú, ha a szervezet, azonban mindig a szervezet fejlesztése, eredményessé tétele a cél.

A coaching

  • teljesítmény orientált, ha egy helyzet javítása kívánatos. 
  • interakció vagy kapcsolat orientált, ha a meglévőkonfliktusokat kell feldolgozni és megszüntetni 
  • felismerés orientált, ha rutin helyett paradigmaváltás szükséges, változás szükségességének, vagy magának a változásnak felismerése a cél 

Munkaformái

  • Egyéni munkaforma: személyességet és maximális intimitást garantál, a coaching partner aktuális témáival foglalkozunk
  • Csoport coaching: a hasonló feladatokat betöltő, vagy hierarchikus szinten álló munkatársak tagjai alkotják. Alacsonyabb az intimitás foka, de olyan témákat ölel fel, amelyek mindenki számára fontosak.
  • Team coaching: egy-egy szervezeti egységnek nyújtott tanácsadási forma. Különösen a szervezetet érintő nagy változások, a kultúraváltás és krízis idején hasznos munkaforma. Nagyobb a szervezeti hatása.

A coaching keretrendszere mindig a célhoz, az elvárt eredményekhez igazodik, és a szettingben realizálódik.