Coaching folyamataink célcsoportja a munkáját végző szakember, vezető, a szervezet kulcsembere, tehetséges munkatársa, akire a szervezet számít abban, hogy stabilizálja a meglévő és hasznos folyamatokat, rendszereket, ápolja az emberi kapcsolatokat, vagy éppen egy változási folyamat hatékony szervezője és lebonyolítója legyen. Coachingot a jóknak, hogy jobbak legyenek, coachingot a legjobbaknak, akikkel szemben nagyok az elvárások!
A szupervízió alapú coaching több mint tréning, de kevesebb és más, mint a személyiségfejlesztő terápia. A coaching partner erősségeire támaszkodva, a rejtett, meglévő tudását, vagy kevésbé használt kompetenciáit hívjuk elő és erősítjük önreflekítv tanulással. Az egyéni fejlődésen keresztül a legfőbb cél a szervezet fejlődése, a szervezeti működés, működtetés hatékonyabbá, eredményesebbé válása.
A coaching munkaformái és fókuszai
A coaching munka egyén központú, ha a szerep és a foglalkozás van fókuszban, és csoport központú, ha a szervezet, azonban mindig a szervezet fejlesztése, eredményessé tétele a cél.
A coaching
- teljesítmény orientált, ha egy helyzet javítása kívánatos.
- interakció vagy kapcsolat orientált, ha a meglévőkonfliktusokat kell feldolgozni és megszüntetni
- felismerés orientált, ha rutin helyett paradigmaváltás szükséges, változás szükségességének, vagy magának a változásnak felismerése a cél
Munkaformái
- Egyéni munkaforma: személyességet és maximális intimitást garantál, a coaching partner aktuális témáival foglalkozunk
- Csoport coaching: a hasonló feladatokat betöltő, vagy hierarchikus szinten álló munkatársak tagjai alkotják. Alacsonyabb az intimitás foka, de olyan témákat ölel fel, amelyek mindenki számára fontosak.
- Team coaching: egy-egy szervezeti egységnek nyújtott tanácsadási forma. Különösen a szervezetet érintő nagy változások, a kultúraváltás és krízis idején hasznos munkaforma. Nagyobb a szervezeti hatása.
A coaching keretrendszere mindig a célhoz, az elvárt eredményekhez igazodik, és a szettingben realizálódik.