A hatékony értékesítés és sikeres ügyfélkezelés egyik alapfeltétele, hogy az adott cégre és piacára vonatkozó jellemző folyamatok meghatározásra kerüljenek.

A folyamat egyes lépéseiben legyen világos, mi az értékesítők, ügyfélkezelők feladata, legyenek világosan definiált elvárások, támogató eszközök. Ugyanakkor a vezetőknek is tudniuk kell, hogy mit kell számon kérniük, és fontos, hogy legyenek eszközeik az előrejelzésre vonatkozóan. A siker egyik alapkritériuma, hogy a monitoring és ösztönző rendszer hozzá legyen igazítva az értékesítési folyamathoz.

Számos értékesítési rendszer és csapat fejlesztésében vettünk részt. Partnereink egy része végfogyasztókkal, más része disztribútorokkal, míg mások üzleti partnerekkel állnak kapcsolatban (Business to Customer, Business to Distribution, és Business to Business relációk). Tudjuk, nincsenek egységes megoldások, de léteznek olyan benchmark modellek, melyek a fenti területeken alkalmazhatóak, elemeik bevezethetők az értékesítés hatékonyságának növelése érdekében. Felmérjük az alkalmazott folyamatokat, azok hatékonyságát és szervezet stratégiai céljaik mentén elemezzük azokat, és fejlesztési javaslatot teszünk.

 

Fejlesztési területek az értékesítésben:

  • Értékesítői és értékesítést vezető kompetenciák felmérése
  • Folyamatok felmérése
  • Értékesítési eszközök felmérése
  • Üzletfejlesztési lehetőségek felmérése
  • Farming, hunting tevékenységek feltérképezése
  • Partnerkör szerinti (B2B, B2C, B2D) folyamat meghatározása
  • Viszonteladók fejlesztése
  • Monitoring eszközök kidolgozása
  • Ügyfél szegmentáció és kapcsolattartás kialakítása
  • Ügyfélstratégiák meghatározása
  • Vezetői működési modell kidolgozása
  • Ösztönző rendszer testre szabása