Egy beavatkozás akkor sikeres, ha jó irányba mutat és tartós hatást ér el, legyen szó tréningről, új rendszerekről. Nagyon sok jó irányba mutató próbálkozás van, ami nem lett tartós. A változást, változtatást előre meg kell tervezni. Fel kell tárni, mennyire nagy a változás. Minél mélyebb a változás, annál nagyobb az esélye a belső el nem fogadás miatti visszarendeződésnek. A beavatkozás sikerének egyik legfőbb kritériuma a belső elfogadás „buy in” elérése.

Az egyén teljesítménye függ egyrészt attól, milyen rendszereket, eszközök, vagy módszerek állnak a rendelkezésükre, másrészről függ attól, mennyire alkalmazza őket. És az alkalmazás mértéke nem utolsó sorban függ az elfogadottságtól és a módszerekhez való viszonyulástól.

A fejlesztési programok módszertanánál épp ezért azt is figyelembe kell venni, milyen módon érjük el a belső elfogadottságot, a támogatást. Ez igaz akkor is, ha a fejlesztés a folyamatra, működési modellekre irányul, ezekben várható változás, és igaz kompetencia-fejlesztésekre is.

Ha a fenti értékesítési példát vesszük: bármilyen jól kidolgozott is a rendszere az új ügyfélszerzésnek, ha azt nem alkalmazzák az értékesítők az eredmény közelít a nullához. Az alkalmazás mértéke attól függ attól, hogy mennyire motiváltak azt alkalmazni és mennyire vannak felvértezve a szükséges kompetenciákkal